09 юли 2014

КРАЖБАТА!

или "Как се присвоява изкуство из facebook-а?"

Да живеят социалните мрежи! Те ни дават свобода да бъдем близо до известните, до хората, които няма как да срещнем в ежедневието си на улицата, отивайки за хляб, до близките си, които са в чужбина и т.н., и т.н.. Те съкращават разстояния от хиляди километри и ни позволяват да стигнем от тук до САЩ за части от секундата. Даам, изключвайки зависимостта към facebook до, която сме се докарали, в него има много плюсове и малко минуси.

А сега историята:
Наскоро рисувах една мацка, изпратих й картинката, тя явно я е харесала и я постна на стената си с линк към моята страница във facebook и едно благодарствено изречение. Супер. Отварям да видя аз, какво се случва около моето изкуство по света. Виждам че след моята картинка е постната друга черно-бяла. Заглеждам се и какво да видя?! Моята картина, но кропната, така че водните й знаци да не се виждат, завъртяна и мината през grayscale-а на фотошоп. Изпратена и представена за авторско изкуство от някой си Бен. Чудесно! От една страна ми е някак "гордо", че явно въпросният е харесал творението ми за да го ... каквото там, от друга страна, обаче това си е чиста кражба. Без значение колко филтъра на фотошоп е сложил върху картината ми, тя си остава моя. Като се сетя и сравня колко часове съм отделила да направя само татуировките на Makani и колко време му е отнело на него, просто да я направи черно бяла...

Преди не слагах водни знаци, защото смятам че ми загрозяват труда, но напоследък се замислих, че няма да ми е излишно да го направя. Иронията е, че първия портрет на който сложих воден знак беше този на Makani, съответно точно той беше "задигнат". Явно няма какво да спре джамбазите.

Разбира се няма да се оплаквам. В крайна сметка аз сама съм изпратила тази картина в социалната мрежа. Все пак сама съм си направила страницата във facebook за да споделям изкуството си с хора, които не познавам и да се промотирам - пак сама. Доброволно качвам всичко.

Пиша това, за да сме наясно, че наглостта е безкрайна. Пиша го за да сме наясно че всичко се случва и, че някъде на края на света, в съседния град, или в офиса до вас, някой Бен краде изкуството ви и го представя за свое. И не, не превръщам мухата в слон, няма да се обръщам към съда в Хага, но все пак мисля, че е редно да се обръща внимание на такива неща, и да не се подминават току-така, някой ден, някой Бен, може да спечели вашите пари и да отнесе вашата слава наготово.

П.П. Приятели творци, моля ви пазете се от Бен! 

Интернета да живей!

ORIGINAL

NO ORIGINAL!

Няма коментари:

Публикуване на коментар